zaterdag 22 oktober 2011

2e dag.

Vrijheid op vrijdag. Ondanks de rottige korte golven die tegen onze boot klotsten hebben we toch wat kunnen rusten. De genua hebben we 's avonds een stuk ingerold waardoor Vrijheid ongeveer 4 knopen liep en wij zo rust konden nemen. Echt Slapen doe je niet omdat je helemaal uit je ritme bent. Vanmorgen kon de genua helemaal uitgerold worden en niet veel later kon het grootzeil erbij. De golven waren breder en kwamen schuin van achteren. Heerlijk zeilen dus. In de middag trok de wind weer iets aan en werden de golven korter. Ach, het hoort erbij;-). We voelen ons in ieder geval prima, al maken we weinig mee. Overal om ons heen is water, water en nog eens water.
Overdag zagen we wel een vreemde meeuw en toen deze korterbij gevlogen kwam bleek het een schitterend uiltje te zijn. Deze probeerde steeds met zijn klauwen op de zaling te zitten, maar deze is veel te glad. Na een uur gaf het uiltje de strijd op en verdween. Eerst kort boven het water en daarna in het water........Het enige wat we hebben is een mooie foto van het beestje wat we nog wel zullen plaatsen.
Het schiet lekker op, we hebben het grootzeil voor de nacht gereefd en liepen ongeveer 7 knopen. Niet echt ontspannend dus vanacht ( hadden we eigenlijk bij licht moeten doen) hebben we het grootzeil laten zakken en gingen we verder op de Genua. Met als resultaat....eindelijk wat uurtjes lekker kunnen slapen. Het gaat prima.