zaterdag 18 februari 2012

Prickly Bay (Grenada)

Zo, we zijn er;-). Gisteren vertrokken we vanaf Tobago en moesten alweer vrij vlug de zeilen reven nadat we uit de baai kwamen. De hele rit hadden we halve wind 5/6 Bft met weer de golven opzij. Het was een fijne tocht en vanmorgen om 8 uur konden we onze anker laten vallen in Prickly Bay. Voor de baai wilden we de motor starten om het grootzeil te laten zakken. Niks starten. Ons soleeke deed helemaal niets!
De luiken van de motorruimte werden geopend en al vlug ontdekten we losse bedrading van een relais. Door het trillen van de motor zijn 2 bedradingen gewoon afgebroken. Nadat we provisorisch de draden tegen het relais hielden kregen we ons Soleeke op tijd aan de praat, gelukkig.
Nu liggen we in helder blauw water, Caribisch water;-). Nadat we alles opgeruimd hadden en natuurlijk de bedrading goed gerepareerd hadden konden we lekker zwemmen en bijslapen. We zijn blij dat we in Grenada zijn, het eiland ziet er veelbelovend uit met al het groen wat we zo vanaf Vrijheid kunnen zien. Overigens liggen hier boten die dezelfde breedte hebben of meer dan de lengte van onze boot.......