donderdag 25 november 2010

Gran Canaria

Voordat we aankwamen op een leuke ankerplaats bij Pasito Blanco hebben we nog enkele vissers op sleeptouw genomen die motorpech hadden op open zee. Het lijkt wel of we voor een sleepdienst werken;-). In ieder geval waren ze superblij en konden we hen bij een haven overdragen aan een ander vissersbootje die hen verder de haven in sleepten.

Bij Pasito Blanco hebben we geankerd en de volgende dag namen we de bus naar de luchthaven. Rene en Paulien konden daar hun zoon Sander in hun armen sluiten en wij onze kids. Wat was het weer een fijn weerzien! Met ons bijbootje hebben we onze kroost naar Vrijheid gebracht waar ze vlug hun draai vonden. Bij het overstappen op de Vrijheid gebeurde er een klein ongelukje waar door Erik een flinke snee op zijn hoofd op liep. Nadat Sander vakkundig hechtpleisters heeft aangebracht konden we genieten van onze vakantie.

Ondanks beperkte ruimte op Vrijheid verliep alles super. De kids sliepen in ons bed en wij apart op de banken. Milan vond alles interessant en heeft zich geen moment verveeld. Tijdens het zeilen nam hij het roer over ( wel onder toezicht van opa) en waande zich al een heuse schipper. Na 2 zeiltochten en 2 ankerovernachtingen zijn we de haven van Puerto Rico aangelopen waar we elke dag een bezoek hebben gebracht aan een zwembad van een complex in de buurt;-). We hebben genoten met een grote G. Helaas kwam er een einde aan het gezellig samenzijn en hebben de kids donderdag met de bus naar de luchthaven gebracht. Nu hebben ze een kleine indruk van ons bootleventje en hebben ze een heerlijke vakantie gehad met enkele dagen van 30 graden;-). Wat houden we toch veel van onze kids………………………….

Morgen gaan we naar Las Palmas en willen daar maandag in de haven schuilen. Het gaat hier stormen en we krijgen windstoten van 51 knopen ( windkracht 10)!!! In Las Palmas willen we nog wat gaan klussen en een flinke voorraad boodschappen in slaan voor ongeveer een half jaartje.