woensdag 8 mei 2013

Dieppe Bay

Vanmorgen besloten we maar weer verderop te gaan. In eerste instantie wilden we naar de hoofdstad van St. Kitts, Basse Terre om te shoppen. Maar eerst moest er weer gedoken worden omdat Erik gisteren iets in de schroef hoorde komen waardoor de snelheid dik een knoop afnam. Snorkelen in het Carieb is GEEN straf;-).
Het bleek een grote plastic zak te zijn die makkelijk te verwijderen was en met de wind in onze rug gingen we richting Basse Terre. Tjee, wat rolde het verderop door de golven. Gewoon niet leuk meer en morgen geven ze hardere wind op.
Daarom stopten we enkele mijlen verderop waar het er wel leuk uit zag. Ook daar bleken boten enorm te rollen, dus dat was ook geen optie. Toen we bij Basse Terre aankwamen bleek het helemaal erg te zijn. Te erg om daar te overnachten waarop we weer besloten verder te gaan. Ook kwamen we langs Ford Charles wat erg indrukwekkend uitzag, maar geen ankerplaats.
Na heel wat baaien liggen we nu ten Noord Oosten van St Kitts, bij Dieppe Bay.

Lees voor het verder verhaal door hieronder te klikken.

Dat was zeker niet gemakkelijk om te komen want de baai ligt omringt met riffen waarop enorme oceaangolven kapot slaan. Met eyeball-navigeren ( Ella's job;-) kwamen we wel binnen want de plotter gaf andere gegevens op. Maar we wilden blijkbaar iets te ver door gaan waarop we vast kwamen te zitten. Dat hebben wij weer;-). Na een flinke klap achteruit kwam Vrijheid weer los en nu liggen we achter de grote koraalrif op anker. Geen gerol, maar enkel het geluid van oceaangolven die op de riffen kapot slaan. Dit is werkelijk uniek en heeft veel wel van Tobago-Cays. Morgen gaan we aan wal en onderwater om alles eens te bekijken. Wat zullen we hier lekker slapen.