vrijdag 25 juni 2010

Ria de Camarinas.

Zo, de Costa de Morte ( hoe hebben ze het verzonnen) hebben we gisteren gehad. Onze boot zou je zo in de supermarkt kunnen plaatsen en het afgeschraapte zout verkopen. Om zout toch uit de kajuit te houden, hebben we een nat washandje klaar liggen waarmee we geregeld onze handen wassen. Anders wordt het 1 grote plakboel en ga maar eens na wat het voelt als je in zee gezwommen hebt en zo in bed duikt.
Goed voor de mosselen, maar dat is volgens ons het enige ook.
Na ons gisteren gewassen te hebben ( douche hebben we niet binnen) zijn we gaan slapen. Nou slapen? Er kwam weinig van terecht.

Voor de eerste keer zo op zee voor anker liggen is net iets anders als op de Grevlingen. Om het uur werden we wakker, 1 van ons stak zijn koppie door het luik en keek of we ongeveer op de zelfde plek lagen.
Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en onze boot zat flink onder de dauw. Dat kwam mooi uit, want dauw is zoetwater en zo hebben we onze boot met een doek van zout ontdaan. Gewoon even de moeite nemen en we hebben er weer enkele dagen plezier van.
Nu liggen we in een zeer mooie baai: Ria de Camarinas. Het ankeren verliep vlot en het leek net of we nog nooit anders gedaan hebben.
Onderzeil de baai binnen lopen. Net van te voren motor aan en zeil naar beneden. Rondje varen om te kijken of de bodem een beetje vlak is en plons......... het ( inmiddels geprepareerde) anker laten pallen. 5x maal de diepte, motor flink achteruit en we liggen als een huis ( althans dat denken we nu;-).
Ons bijbootje blazen we morgen op. Het bijbootje heeft nog geen naam, want die wacht nog op een sponsor.
We gaan dan eens aan wal kijken, want de komende dagen moeten we hier beschut blijven liggen omdat er flinke wind op komst is.
Bij Fisterra, waar we omheen moeten, kan het ook nog gaan spoken en daar gaan we pas omheen zodra de wind wat gaat liggen.
Nu gaan we eerst eens genieten van de zeer mooie omgeving hier.
Nog even een berichtje voor de (ex) collega's: Ja 's morgens om half 9 denk ik ( Erik) aan jullie. Na 9 uur is het weer voorbij:-)en moet ik weer aan het werk. Elke mooie werkdag is een dag dat je genoten hebt.