donderdag 24 juni 2010

Voor anker in Ria de Corme

Gisteren wilden we ons bij de receptie afmelden om te vertrekken. Van een aardige receptioniste kregen we te horen dat we niet meteen moesten vertrekken, maar naar het feest in A Caruna moesten gaan. Dus wij 's avonds op pad naar het strand.
Toen we daar aankwamen zagen we duizenden, maar dan ook duizenden jongeren op het strand die van allerlei houtsoorten honderden grote piramides hadden gebouwd. Het was een flinke feeststemming en bijna iedereen liep met een tasje rond met daarin cola en rum. Braziliaanse en Senegalese maakten het feest nog completer met hun muziek. Later op de avond ging de fik erin en het vuur was prachtig om te zien. Een klein nadeel, de hele stad, dus ook wij. stonk naar rook.
Alle straatjes waren ook bomvol. Overal waren barbeque's aan. Van kleine tot wel hele grote. Ook dat stonk :-).

Toch is het schitterend te zien hoe de Spanjaarden bourgondisch kunnen feesten.
Vanmorgen zijn we in windstilte vertrokken en ging Vrijheid weer richting Camarinas. Onderweg kregen we weer eens veel wind op onze donder en de golven waren nu echt lastig. De 3 meter hoogte maakte het allemaal niet zo erg, maar ze waren kort en kwamen uit verschillende richtingen.
We keken elkaar aan en zeiden beide voor het eerst:" Als we straks elke rit zo meemaken hoeft het niet meer van mij. Man, wat kan de zee venijnig zijn!
Omdat we langs Ria de Corme kwamen besloten we daar de baai in te gaan en hebben daar onze anker ( voor het eerst overigens) laten vallen.
De kapitein gaf aanwijzigen en het bootsvrouwtjes voer Vrijheid als een stoer wijf op haar plek. Een oase van rust.
Geen golven, maar lekkere koele wind............. Dat was de beloning van onze rotdag en maakte de hele dag weer goed;-).
Zaaaaaaaalig om zo in een baai te liggen tegen een klein dorpje aan.
Foto's van het feest en Corme volgen nog zodra we weer internet hebben.