woensdag 30 juni 2010

Ria de Muros

Om 6 uur vanmorgen ging het wekkertje en na ons gewassen te hebben zijn we vertrokken naar het zuiden:-) Nu moesten we langs de kaap van Finisterre wat een berucht stuk is. Of kan zijn dan. Voor ons was dat niet het geval. We hebben een zalige zeildag gehad met een rustige zee en windkracht 4. In ieder geval heeft de zee vandaag laten zien dat ze vele gezichten heeft. Waarschijnlijk was ze vandaag goed gemutst.
Als klap op de vuurpijl kregen we weer een korte show van 4 dolfijnen. Nu weer een ander soort. Deze waren ruim 4 meter lang en helemaal grijs. Je zou zo zeggen dat het flippers uit de film waren. We hebben weer flink zitten te genieten ( met een grote G)

De kust hier is werkelijk fantastisch. Het landschap is erg groen en erg ruw. Net voordat we de baai in wilden draaien zagen we een bosbrand en 2 helikopters waren net bezig deze te blussen.
Toen we de baai binnen voeren merkten we meteen dat het hier veel warmer is. De thermometer kroop naar de 28 graden en zelfs het water is hier aangenaam.

Anker eruit en we maken ons klaar om morgen de boel te gaan verkennen. Eerst het bijbootje weer opblazen en weer aan land.
Momenteel hebben we onze ankerplek een waypoint gegeven. Zo kunnen we zien of de boot weer gaat krabben. Waarschijnlijk niet, want we hebben nu het anker laten zakken, 2 keer de diepte aan ketting gegeven en langszaam achteruit gevaren tot 4 keer de diepte. Hierna even vol in zijn achteruit en de ketting stond flink strak. Wat zullen we slapen straks:-)