maandag 15 juli 2013

Dag 11.

Die begon al goed. 's Morgens om 4 uur begint het al een klein beetje licht te worden en dat is een mooi tijdstip om het weer op te vragen, emails te versturen en binnen te halen. Buiten stikte het de moord van tonijnen. Overal zagen we ze uit het water springen en weer zoals elke dag werd het hengeltje weer uitgegooid. Binnen 10 minuten beet! Deze tonijn was het er niet mee eens en sprong enkele keren uit het water. na een gevecht van een kwartier zagen we hem steeds dichter bij de boot komen. Een flinke tonijn! veel sushi en biefstuk. Net toen de tonijn kort bij de boot kwam om gehaakt te worden, dook hij de diepte in. Helaas stond de slip van de reel te strak en boog de hengel enorm. En plop! Weg tonijn. Het oogje van het kunstaasje was gewoon rechtgebogen en zo van de wartel afgegleden. Nu hangt er weer een ander aasje aan;-). 's Middags liep de reel weer af djieeeeeeeeeeeeee. Nu was er weer een gevecht van een kwartier en kon Erik de vis naast de boot krijgen. Een vette tonijn van zeker een halve meter! Ella haar taak is de vis te haken met een gaffel ( pikhaak). Daar is ze niet helemaal handig in en hield de haak bij de oog van de tonijn waardoor hij steeds wilder werd en van de hak los wist te komen. In het kort: Erik vond dat niet leuk;-).

We zagen ook weer vele dolfijnen jagen rondom onze boot en niet veel later zagen we steeds een haaivin boven komen, die wil je niet aan de hengel hebben. Daarna zagen we honderd meter voor ons een flinke rug van een blauwe vinvis. Dus nu hebben we wel de digitale spiegelreflexcamera tevoorschijn gehaald. De vinvis wilde echter niet op de foto:(.
Nog veel later zagen we een kudde grienden waarvan er 2 goed boven het water uit kwamen waardoor je de bolle koppen kan zien. Dit is al de tweede kudde die we gezien hebben en het valt op dat de voorste groep steeds blijven wachten. Het vlakke water heeft zo ook wel zijn voordelen, zo zie je maar.
Verder was het een grauwe dag en koud. Als we buiten zitten dan hebben we dikke jassen aan en als we slapen al een slaapzak over ons heen. We missen de warmte!